14 maj - Garmisch - Partenkirchen (GAP*)


14.05.2015 07:35
14 maj - Garmisch - Partenkirchen (GAP*)

En jättes teaterkuliss. Först från OS-stadions topp. Sedan ca 3 mil söderut innan jag med god fart rullade serpentinbacken ner i Wolfratshausen. Där för övrigt en god laxsalladslunch intogs på trottoarserveringen. Allt närmare, allt högre. Påminner om ett tusenbitarspussel. Sent igår kväll ett våldsamt åskväder bakom bergen, söder om GAP. Bergen då svarta siluetter framför blixtljuset. Vaknade i natten av att någon/något bankade på  taket.  Hagel och störtregn. 
Började dagen med att leta nyckel. Har varit extremt noga med att hålla reda på sakerna. Men borta när jag skulle låsa upp cykeln.Tömde ALLT. Reservnycklarna räddningen. När jag skulle skölja upp långa springbyxorna skramlade det till. Nycklarna hade fastnat inne byxorna.

 Deltog under dagen i ett par race. Börjar med att jag blir omkörd av hurtbulle på träningscykel. Utan packning. Slutar ofta med att min medtävlare ska en annan väg. Ibland några ord om mål och mening.
Sista 21 km in till GAP blev  en grushistoria. Först grovkornigt, hoppigt, långsamt. Sedan slät, fin skogsväg som mynnade ut i  Farchants (strax söder om GAP) golfbana. Engagerade sedan en stor del befolkningen i att hjälpa mig hitta DJH... Flera visste inte vad jugendherberge var/är. Mycket fint DJH för övrigt, med intensivt hjälpsam receptionist. 



Harald
*) GAP står det på bilarna här. Gap är också en fransk alpstad.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2019-01-11. -- Fem år

2019-01-11. -- Fem år

2018-11-28 Möte i Berlin…