7 maj - Meiningen

09.05.2015 18:06
7 maj - Meiningen 

Idag började det uppåt. En svettig halvtimme för att komma i "rätt" dalgång - Werretal. 






Werre



Belöningen blev  en härlig utförskörning. Werre har jag följt ett tjugotal mil. Efter ytterligare svettiga stigningar nya utförsåkningar, några flera km. Underbart om asfalten är fin. Helst bör ju inte framgaffeln gå av. Min följeslagare motvinden något beskedligare idag. Ibland t o m medvind som gör vägen kort. 
Andra som följer min väg är fåglarna. Bofink, svarthätta och andra sångare - löv-, trädgårds-, gransångare. Rovfåglar som glador, sparv- och duvhök, en ryttlande /torn- (?)/falk över mig. Hela vägen gök.
Jag har kommit lite i otakt med DJH. Järnvägshotellet igår och, faktiskt Zimmer frei hos Carolas Pension i Meiningen idag. Meiningen är knappt skönjbart på kartan men är väl stort som en medelstor svensk stad. T ex en stor teater med imponerande kolonnentre'. Där gavs idag "Gift - Eine Ehegeschichte". Finklädd - ung - publik utanför under paus när jag passerade förbi. Jag kom från Bistro Asia - Asiatische Specialitäten vid stora torget. Satt ute i ljumma kvällen, tillsammans de övriga två gästerna, medan restaurangägarens två döttrar, ca 5 och 7, åkte inlines på torget.

Harald



Main


Frukost hos Carola...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2019-01-11. -- Fem år

2019-01-11. -- Fem år

2018-11-28 Möte i Berlin…