2017-03-30 Mycket nu...

2017-03-30 Mycket nu...

Förra veckan, måndag till torsdag 20 - 23 mars, ny Tromsö-resa med barnomsorgsinslag medan M och G är i Bergen på utbildningsuppdrag (Bergen Arkitekthøgskole, Bergen School of Architecture).

Efter framförda önskemål med A till svømmebassenget (Elisabetcentret) på måndag em där A är mer under än över ytan. På tisdag går E med kamrat till skolan och jag följer A till barnehagen. Tisdag em har E cirkusträning och blir hemkörd. E och jag "lediga" och fixar pizza. Mitt på dagen får jag tid att åka skidor, denna gång på lysløypa på Tromsøya. Perfekta spår och fint väder. Onsdag morgon som tisdag. På em ensamblespel på fiol för E och dans för A. Min lediga tid på dagen ger möjlighet att "bestiga" Lille Blåmand, ca 800 moh, i strålande sol och med fællar (stighudar) under skidorna. Måste konstatera att jag blivit försiktigare nerför...  










Torsdag = hemresedag, denna gång direkt följt av byte av resväskeinnehåll och tåget till Stockholm/Uppsala. Nattlogi hos R och begravning av L på fredag. Sorgligt. 
Lördag kväll: Figaros bröllop på Dramaten (Andreas T Olsson). 
Söndag kväll: Hemsöborna på Stadsteatern.
Måndag fm: cykeltur till Hellasgården.
Tåget hem till Göteborg.

Tisdag: Hornborgarsjön och trandans med P och BM. Ca 15000 tranor på plats.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2019-01-11. -- Fem år

2019-01-11. -- Fem år

2018-11-28 Möte i Berlin…